Buharlı pişirici artık buhar vermiyorsa

Kenan

Member
Su kenarında büyüdüm ve küçük yaşlardan itibaren tekneyle Spree ve Dahme'ye gittim. Ve bazen etrafıma baktığımda şunu merak ediyorum: “Büyük tekneler nerede?” diye soruyor içimdeki Berlinli. “Ara sıra bir vapur görüyorsunuz, ama bunun dışında sadece sarhoşların olduğu tekno sallar ve etrafta bir köy göleti gibi dolaşan insanlar var.”

Bu doğru. Yıllar önce, kum ve kömür yığınlarını taşıyan dev kamyonlar birkaç dakikada bir geçiyordu. Küçük römorkörler, halatlarla büyük mavnaları arkalarından çekiyordu. Izgara et ve alkol değil, kömür dumanı, benzin ve dizel kokuyordu.


Günaydın Berlin
Bülten

Kayıt olduğunuz için teşekkürler.
E-postayla bir onay alacaksınız.



Bugün Spree büyük bir parti alanıdır. Bunu geçtiğimiz günlerde, Berlin'in en eski yolcu vapuru “Kaiser Friedrich”in, 138 yaşında oldukça yaşlı bir kız olan güneşli bir güvertede ilk yolculuğunda otururken deneyimleme fırsatım oldu. Gemi, “Titanik” hâlâ vitrinde kuark halindeyken, daha doğrusu yerin derinliklerinde demir cevheriyken inşa edilmişti.

fotoğraf Galerisi


Kentin en eski yolcu vapuru “Kaiser Friedrich”, Mitte'deki Fischerinsel'deki tarihi limanda Berlin Salon Orkestrası tarafından veda ediliyor.Nadia Wohlleben

Herkes gemide: Berlin'in en eski vapuru


Herkes gemide: Berlin'in en eski vapuru “Kaiser Friedrich” hazır.Nadia Wohlleben

Büyük “ilk yolculuk” aynı zamanda Berlin'deki Oberbaum Köprüsü'nün altından da geçti.


Büyük “ilk yolculuk” aynı zamanda Berlin'deki Oberbaum Köprüsü'nün altından da geçti.Nadia Wohlleben

Gemi yaklaşık 150 yolcu kapasitelidir.


Gemi yaklaşık 150 yolcu kapasitelidir.Nadia Wohlleben

Konuklar, elektrikli “ilk yolculuk” sırasında Berlin'in birçok önemli noktasına hayran kaldı.


Konuklar, elektrikli “ilk yolculuk” sırasında Berlin'in birçok önemli noktasına hayran kaldı.Nadia Wohlleben

Günü kutlamak amacıyla gezi sırasında pasta ve diğer lezzetler ikram edildi.


Günü kutlamak amacıyla gezi sırasında pasta ve diğer lezzetler ikram edildi.Nadia Wohlleben

Vapurda eğlence de sağlandı.


Vapurda eğlence de sağlandı.Nadia Wohlleben

Güvertede katlanabilir eğlenceli top


Vapur halihazırda birkaç ilk seferini tamamladı. Birkaç kez restore edildi ve yeniden inşa edildi. Bacadan önce kömür dumanı çıktı, ardından dizel motordan pis kokular geldi. Artık hiçbir şeyi göremiyor ve duyamıyorsunuz. Gemi, birinin deyimiyle “fısıltı sessizliğinde” hızla ilerliyor. Yeni sahiplerden biri bana cihazın tek şarjla 26 saat çalışabileceğini söyledi. Berliner Welle denizcilik şirketine ait bir gemi olarak gelecekte Berlin üzerinden turlar yapacak.

İki genç girişimci – Julius Dahmen ve Volker Marhold – gemiyi sonunda paslanmaktan kurtardı. On yıl boyunca Tiergarten'daki kilit adada neredeyse unutulmuş halde kalmıştı. Artık Berlin'in en eski yolcu vapuru aynı zamanda en modernlerinden biridir. Üst güvertede giderken kendime, torununun çocuğuna neden güvertede her köprünün önünde katlanması gereken uzun bir boru bulunduğunu nasıl açıklayacağını sordum. “Bu şey eğlenceli bir top” diyebilirsiniz. Evet, eski baca borusundan bölgeye her şey gönderilebilirdi: konfeti, renkli duman ve sabun köpüğü.

“E-sigara içen çok insan olacak”


Artık buhar çıkarmayan bir buharlı pişiriciye aslında ne diyorsunuz? Bir vızıltı mı, bir mırıltı mı, bir planör mü? Eşim buna hâlâ vapur diyebilirsiniz, dedi. “Elektronik sigara kullanan çok insan olacak.” Konu temiz havaya çıktığında bazı insanlar hemen e-sigaralarını çıkarmak zorunda kalacak, aksi halde oksijen şokuna maruz kalacaklar. Bu arada, vapura adını veren İmparator III. Friedrich gerçek bir sigara tiryakisiydi. Sadece 99 günlük hükümdarlığın ardından 1888'de gırtlak kanserinden öldü. Halefi Deniz İmparatoru II. Wilhelm'in aksine gemilerle pek ilgisi yoktu. Öte yandan İmparator Friedrich eğitimliydi, diğerlerine göre daha liberaldi ve halk arasında “Bizim Fritz'imiz” olarak anılırdı. Tabii bu aynı zamanda vapurun adı da olabilir.

Bu arada, eski imparatorların elektrikli tahrikle bu kadar sorunu olmazdı. Elektrikli arabalar 120 yıl önce şehirde zaten kullanılıyordu. Kaiser Wilhelm II'nin kendisi de en az üç Mercedes Electrique otomobile sahipti. Ancak gelecek bir noktada sona erdi. Şimdi geri döndü. Gözlerimi kapattım ve yolculuğun tadını çıkardım. Sadece köprünün altında şüpheyle gözlerimi kıstım. Çünkü bir Berlinli olarak gerçek tehlikelerin nerede gizlendiğini biliyorum. Eski şarkıyı kendim kaç kez söyledim: “Köprüde duruyorum ve tekneye tükürüyorum, / tükürük bu teknenin yelken açabilmesine seviniyor!”